Dag 1

5 september 2016 - Mérida, Mexico

Wij begonnen de reis met 2uur in de bus, voor de tempel in chitzen Itza. Hier was het heel warm, en met de hele groep heb je contact ivm met het zweten. Ja zo maken wij indruk op elkaar. Daarna naar een bron geweest waar we in konden zwemmen 50 meter diep. Waardoor je erg naar beneden word getrokken door druk en dus flink je best moest doen om je kop boven water te houden. Maar dit was super!!!! En verkoelend. Na weer 2.5 uur reizen zitten wij in merida. En hebben wij met de hele groep rondje gedaan en gegeten. Met 2 andere heb ik nog lekker een uur op het dakterras gezeten. Top gewoon.

1. Bianca:
    5 september 2016
    Top meid, veel plezier nog vandaag
  2. Mama:
    Cristobal: De Tzotziles zijn de afstammelingen van de klassieke Maya's die Palenque en Yaxchilán bouwden, of nauwe verwanten van hem. In de koloniale periode, maar ook daarna, zijn de Tzotziles uitgebuit op voornamelijk koffie- en suikerplantages, waardoor er regelmatig opstanden uitbraken. Zij hebben ook de gebruiken van toen, (geloof) zie de kerk met de kippen.