Dag 2

8 februari 2017 - Lisboa, Portugal

Vandaag ben ik naar sintra geweest met de trein, in sintra zijn er allemaal mythes en legendes over een vreemdgaande koning. Een prinses die doodgaat omdat ze haar ridder wil redden. En 2 broers die op 1 vrouw vallen. Maar in het bos daar leven de kabouters, geef mij maar het trollenbos bij Bakkum hé mam. Maar zij vertelden ook in hun verhalen over het stukje einde van de wereld meest westelijke punt van Europa, cabo da roca. Dus dat ben ik gaan zoeken. En gevonden natuurlijk.

1. Esther Kerkhof:
    8 februari 2017
    Hahaha leuk al die oude verhalen! Leuk dat je zo geniet daar!! Xx
  2. Beppe:
    Hoi Anna,
    prachtige foto's meid.de bouw van huizen vroeger is toch veel leuker dan de rijtjes woningen bij ons. de kabouters van Makkum zijn van een ander kaliber dan het verhaal in Portugal. overleveringen en legendes zijn verrukkelijk om te horen en te lezen. het maakt een mens rijker, in z'n hoofd dan. stokbrood met garli, he waar ken ik dit van.