Nieuw avontuur! Transsiberie expres!

11 mei 2018 - Schiphol, Nederland

Na een jaar deze reis op de planning te hebben staan, is het vandaag de start van deze reis. Transsiberie express, van Moskou naar vladivodstok en dan naar Japan! Het is mij weer gelukt om op tijd op Schiphol te zijn. In het vliegtuig had ik achterin een stoel geboekt. Maar 10 andere djoser reizigers ook en zaten wij bijna allemaal bij elkaar. Wij zijn met zijn 15e met reisleider. Gelijk in de avond naar het rode plein geweest. Plein is groot maar dat zuurstokken / 10kerkjes in 1 gebouw ding. Is klein. De gebouwen zijn niet hoog maar heel breed. Alles is robuust gebouwd met flair. Overal tierelantijntjes en kitscherig. Maar wel mooi. Volgende dag zijn wij met de metro naar verschillende station gegaan en waar elk station zijn eigen verhaal en stijl heeft. Voor het kremlin moesten wij een uur wachten om met geluk naar binnen te komen, dus dat hebben wij niet gedaan. Heb ook het voormalig KGB gebouw op de foto! Hier zit nu de moderne KGB in. Morgen gaan wij beginnen aan de transsib!

1. Bianca:
    11 mei 2018
    Heel veel plezier, geniet van je mooie reis. Ik lees je verhalen weer graag😀
  2. Linda:
    Leuke foto’s!!
  3. Beppe:
    12 mei 2018
    Anna, wat een mooie foto's.
  4. Esther Kerkhof:
    Mooie foto's wijffie ;-p lekker genieten daar!! Xxx